Punkt 1: Otwarcie sesji
Sesję otworzył Przewodniczący, witając gości, Burmistrza, Skarbnika, Radcę oraz Sekretarza. Stwierdził, że sesja jest nagrywana i sprawdził quorum, które wyniosło 14 radnych, z wyjątkiem radnego Adama Tomaśko.
Punkt 2: Wnioski do porządku obrad
Nie zgłoszono wniosków do porządku obrad, więc przeszli do kolejnego punktu.
Punkt 3: Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały 31/160/2020
Prezentację tematu rozpoczął Prezes ZUK, Martin Szmelenberg, omawiając konieczność zmiany stawek opłat za utylizację nieczystości płynnych, zgodnie z nowymi taryfami zatwierdzonymi przez Wody Polskie. W trakcie dyskusji radni zauważyli, że Komisja Społeczno-Gospodarcza nie wyraziła opinii na temat uchwały, co skutkowało wnioskiem o usunięcie punktu z porządku obrad. W głosowaniu wszyscy radni opowiedzieli się za usunięciem uchwały z porządku obrad.
Punkt 4: Rozpatrzenie wniosku Nadleśnictwa Cybinka
Wniosek dotyczył przebudowy drogi gminnej numer 100 340F. Przewodniczący Komisji Skarg, Witold Cholewa, przedstawił szczegóły wniosku oraz odpowiedzi Burmistrza. Komisja Skarg i Komisja Społeczno-Gospodarcza rekomendowały negatywne rozpatrzenie wniosku ze względu na brak środków finansowych. Uchwała została przyjęta negatywnie w głosowaniu.
Punkt 5: Rozpatrzenie petycji sołtysów
Petycja dotyczyła uchwały w sprawie poboru podatków w drodze inkasa. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji oraz Komisja Społeczno-Gospodarcza wydały negatywną opinię, argumentując, że wprowadzone zmiany są niezasadne. Uchwała nie została przyjęta, ponieważ głosowanie wykazało brak większości.
Punkt 6: Rozpatrzenie petycji mieszkańców Sądowa
Petycja dotyczyła ograniczenia ruchu ciężkich samochodów na ulicy Mickiewicza. Po dyskusji, Komisja Skarg, Wniosków i Petycji oraz Komisja Społeczno-Gospodarcza rekomendowały pozytywne rozpatrzenie petycji. Uchwała została przyjęta w głosowaniu.
Punkt 7: Udzielenie pomocy finansowej dla Powiatu Słubickiego
Uchwała dotyczyła udzielenia dotacji celowej w wysokości 150000 zł na utworzenie przychodni lekarza rodzinnego w Cybince. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Punkt 8: Zmiana uchwały budżetowej Gminy Cybinka na rok 2024
Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie, które obejmowały zmniejszenia i zwiększenia planu dochodów oraz wydatków. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Punkt 9: Uchwalenie budżetu Gminy Cybinka na rok 2025
Pani Skarbnik oraz Burmistrz omówili projekt budżetu, który wynosi ponad 61 milionów złotych. Po dyskusji, budżet został jednogłośnie przyjęty.
Punkt 10: Uchwalenie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2025-2034
Uchwała w tej sprawie również została przyjęta jednogłośnie, po pozytywnych opiniach komisji.
Punkt 11: Interpelacje i wnioski radnych
Radni zgłosili interpelacje dotyczące dróg oraz kredytów. Burmistrz odpowiedział na wszystkie interpelacje, zapewniając o planowanych działaniach. Wszyscy radni podziękowali za odpowiedzi.
Punkt 12: Informacja Przewodniczącego Rady
Przewodniczący podsumował rok, życząc wszystkim udanej zabawy sylwestrowej oraz sukcesów w nowym roku. Zakończono obrady sesji.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.